Στο πλαίσιο του ετήσιου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου & Έκθεσης Επιχειρηματικής Αεροπλοΐας (EBACE) στη Γενεύη, η Honda Aircraft Company, Inc., ανακοίνωσε τα αποτελέσματα και άλλων σημαντικών πτητικών δοκιμών με το HondaJet προδιαγραφών FAA. Ένα σημαντικό επίτευγμα ήταν το μέγιστο ύψος πτήσης των 43.000 ποδιών. Πριν από λίγο καιρό, το προηγμένο ελαφρύ ιδιωτικό αεροσκάφος πέτυχε μέγιστη ταχύτητα 425KTAS (489 mph) κατά τη διάρκεια πτητικής δοκιμής στις κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρίας στο Greensboro, Β. Καρολίνα.

Το ύψος των 43.000 ποδιών – το οποίο επιτεύχθηκε στις 27 Απριλίου, 2011 – επιβεβαιώνει τη δέσμευση της εταιρίας για το μέγιστο ύψος πτήσης του HondaJet. Επιπλέον, το αεροσκάφος πέτυχε ταχύτητα ανόδου 3.990 πόδια/λεπτό, επιβεβαιώνοντας μία ακόμα σημαντική παράμετρο επιδόσεων για το τελικό προϊόν.
«Όλα αυτά τα σημαντικά ορόσημα στην τρέχουσα φάση του προγράμματος πτητικών δοκιμών του HondaJet είναι άκρως ενθαρρυντικά», δήλωσε ο Michimasa Fujino, Πρόεδρος & CEO της Honda Aircraft Company. «Τα δεδομένα των δοκιμών επιβεβαιώνουν τις προσδοκίες μας από το αεροσκάφος και η ομάδα μας συνεχίζει να εργάζεται σκληρά στοχεύοντας σε ακόμα υψηλότερες επιδόσεις στην πορεία».
Στο πρώτο HondaJet (F1) προδιαγραφών FAA (Αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας), που πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 20 Δεκεμβρίου, 2010, σύντομα θα προστεθεί ένα ακόμα παρόμοιο αεροσκάφος που θα βοηθήσει στην προετοιμασία πιστοποίησης. Ένα δεύτερο αεροσκάφος (ST1) έχει ήδη ολοκληρωθεί και έχει υποβληθεί σε εκτενείς δομικές δοκιμές υπό ποικίλες συνθήκες φορτίου προκειμένου να διασφαλιστεί η συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της πιστοποίησης. Επιπλέον, η δοκιμή Power-On (εκκίνηση ηλεκτρονικών συστημάτων) ολοκληρώθηκε με επιτυχία με ένα τρίτο παρόμοιο αεροσκάφος (F2) που προορίζεται για πτητικές δοκιμές. Η Honda κοντεύει να ολοκληρώσει τη δοκιμή λειτουργιών αυτού του αεροσκάφους που θα κάνει την πρώτη του πτήση φέτος το καλοκαίρι.
Ένα τέταρτο αεροσκάφος (F3), που επίσης προορίζεται για πρόσθετες πτητικές δοκιμές, πέρασε από τα σημαντικότερα στάδια συναρμολόγησης και βρίσκεται τώρα στα πρώτα στάδια εγκατάστασης συστημάτων. Ένα πέμπτο αεροσκάφος (ST2) θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2012 και θα χρησιμοποιηθεί σε δοκιμές φορτίων και παρατεταμένης κόπωσης. Ταυτόχρονα με τη συναρμολόγηση του αεροσκάφους, η Honda συνεχίζει τις δοκιμές ελέγχου ποιότητας των εξαρτημάτων όλων των συστημάτων, υποστηρίζοντας το πρόγραμμα πιστοποίησης.
«Για να μεγιστοποιήσουμε την αποτελεσματικότητα του προγράμματος πτητικών δοκιμών και να επιταχύνουμε τη διαδικασία πιστοποίησης, θα προσθέσουμε ένα έκτο αεροσκάφος (F4) στο στόλο μας» δήλωσε ο Fujino. «Αυτό θα πετάξει την άνοιξη του 2012 και θα χρησιμοποιηθεί για δοκιμές συστημάτων καμπίνας, λειτουργιών και αξιοπιστίας. Με συνολικά έξι αεροσκάφη για την υποστήριξη της διαδικασίας πιστοποίησης, πιστεύουμε ότι θα είμαστε στη θέση να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες του προγράμματος πτητικών δοκιμών αλλά και τις απαιτήσεις του προγράμματος πιστοποίησης».
Παράλληλα η Honda ασχολείται με τον εξοπλισμό και την επάνδρωση της νέας Μονάδας παραγωγής του HondaJet που πρόσφατα ολοκληρώθηκε στις ευρύτερες εγκαταστάσεις της εταιρίας στο Greensboro. Ο σχεδιασμός προ-παραγωγής και οι προετοιμασίες είναι σε εξέλιξη καθώς ανθρώπινο δυναμικό και μηχανήματα αρχίζουν να φτάνουν στη Μονάδα. Η εκπαίδευση του προσωπικού παραγωγής θα ξεκινήσει σύντομα, ώστε όλα να είναι έτοιμα πριν την έναρξη παραγωγής του HondaJet μέσα στο 2012.
Η Μονάδα παραγωγής του HondaJet, επιφάνειας 263.400 τετρ. ποδ. συγκεντρώνει κάτω από την ίδια στέγη όλες τις δραστηριότητες συναρμολόγησης, βαφής, ολοκλήρωσης, ελέγχου και πτητικών δοκιμών του αεροσκάφους. Με μία τέτοια φιλοσοφία λειτουργίας, η Honda θα έχει ένα ξεχωριστό πλεονέκτημα στους κόλπους της βιομηχανίας, που θα της επιτρέψει να δημιουργήσει ένα υπέρ ποιοτικό αεροσκάφος σε ενιαίο περιβάλλον παραγωγής και δοκιμών.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε το site: www.hondajet.com.