Η Honda Motor Europe συμμετείχε στο 2011 eSafety Challenge που πραγματοποιήθηκε στη Βιέννη (Αυστρία). Η Honda παρουσίασε μία σειρά προηγμένων τεχνολογιών ασφαλείας αυτοκινήτων και μοτοσικλετών σε ένα κοινό 300+ ατόμων, μεταξύ των οποίων δημοσιογράφοι και ανώτεροι αξιωματούχοι από Ευρωπαϊκούς οργανισμούς ασφαλείας.

Η Honda έχει ήδη γίνει κανονικό μέλος του οργανωτικού συνδέσμου eSafety Aware, κάτι που επιβεβαιώνει τη δέσμευση της εταιρίας στην αύξηση της συνειδητοποίησης και κατανόησης των συστημάτων & τεχνολογιών ασφαλείας των οχημάτων.

Το eSafety Challenge είναι μία ετήσια εκδήλωση που προωθεί και προβάλλει τη σπουδαιότητα των προηγμένων τεχνολογιών ασφαλείας των οχημάτων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα οφέλη του Collision Mitigation Braking System (CMBS), του βραβευμένου με Euro NCAP Advanced Award συστήματος της Honda που μετριάζει τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης. Επίσης διαπίστωσαν τα πλεονεκτήματα τεχνολογιών όπως Lane Keeping Assist System (LKAS) και Vehicle Stability Assist (VSA).

Ο αναβάτης των Moto GP, Marco Simoncelli, μαζί με τη Honda παρουσίασαν τις δυνατότητες του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συνδυασμένου ABS και δήλωσε «Είμαι πολύ ικανοποιημένος που βρίσκομαι στο πλευρό της Honda σήμερα στο eSafety Challenge. Η οδική ασφάλεια είναι κρίσιμη για τους μοτοσικλετιστές και οι προηγμένες τεχνολογίες ασφαλείας της Honda, όπως το συνδυασμένο ABS, συντελούν στη διατήρηση της σωματικής ακεραιότητας και του πλήρους ελέγχου των οχημάτων τους».

eSafetyAware
More information at: http://www.esafetyaware.eu/

Προηγμένες τεχνολογίες ασφαλείας Honda

Adaptive Cruise Control (ACC)
Εκτός του ότι διατηρεί μία σταθερή ταχύτητα, όπως ένα συμβατικό σύστημα cruise control, το ACC μπορεί να ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση από ένα όχημα που ταξιδεύει μπροστά στην ίδια λωρίδα, μειώνοντας επομένως το φορτίο της οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο (ή σε ένα παρόμοιο δρόμο) και αυξάνοντας την ασφάλεια και άνεση του οδηγού.
Χρησιμοποιεί ένα ραντάρ ανίχνευσης που είναι τοποθετημένο στο εσωτερικό της εμπρός μάσκας και αναγνωρίζει την ύπαρξη και την ταχύτητα του προπορευόμενου οχήματος: η διαφορά συχνότητας μεταξύ εκπεμπόμενου και ανακλώμενου κύματος κάνει εφικτό τον υπολογισμό της ακριβούς απόστασης και της σχετικής ταχύτητας μεταξύ των οχημάτων. Όταν αυτή η απόσταση πέφτει κάτω από μία προκαθορισμένη τιμή, το σύστημα άμεσα επιβραδύνει το όχημα μέσω ελέγχου του γκαζιού και, αν χρειαστεί, με τη χρήση των φρένων (μέσω επικοινωνίας με το VSA).

Σε περιπτώσεις όπου απαιτείται ταχύτερη επιβράδυνση, όπως ένα απότομο φρενάρισμα από το προπορευόμενο όχημα, το σύστημα θα ενεργοποιήσει τον οδηγό με ένα προειδοποιητικό οπτικό και ένα ηχητικό σήμα για να πατήσει φρένο. Αν το προπορευόμενο όχημα αλλάξει λωρίδα ή η απόσταση αυξηθεί πάλι, τότε το σύστημα αυξάνει την ταχύτητα του οχήματος στην προκαθορισμένη τιμή.

Collision Mitigation Brake System (CMBS)
Το σύστημα Collision Mitigation Brake System (CMBS) είναι μία επαναστατική τεχνολογία ασφαλείας, που φέρνει την τεχνολογία ACC στο επόμενο, λογικό στάδιο προβλέποντας καταστάσεις σύγκρουσης και αντιδρώντας ανάλογα.

Όταν η απόσταση μεταξύ του οχήματος της Honda και του προπορευόμενου οχήματος μειώνεται σε σημείο που ενδέχεται να συμβεί μία σύγκρουση, το σύστημα χρησιμοποιεί οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις προκειμένου να ενεργοποιήσει τον οδηγό να δράσει προληπτικά. Αν, με βάση την αντίδραση του οδηγού, το σύστημα διαπιστώσει ότι η πιθανότητα σύγκρουσης έχει μειωθεί σε αποδεκτό επίπεδο, το σύστημα CMBS θα απενεργοποιηθεί. Αν, όπως, η αντίδραση του οδηγού δεν μειώνει επαρκώς τον κίνδυνο μιας σύγκρουσης, το σύστημα αναπαραγάγει μία δευτερεύουσα προειδοποίηση, που περιλαμβάνει ηχητικά και οπτικά σήματα και ελαφρύ φρενάρισμα, για να ενεργοποιήσει τον οδηγό να αναλάβει δράση. Αν η απόσταση μειώνεται με ρυθμό που η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, το CMBS μπορεί να ενεργοποιήσει ένα δυνατό φρενάρισμα για να μειώσει την ταχύτητα του οχήματος, ενώ οι ηλεκτρονικοί προεντατήρες μπορεί να σφίξουν τις ζώνες του οδηγού και του συνοδηγού για να μεγιστοποιήσουν την ικανότητα συγκράτησης των ζωνών ασφαλείας.

Lane Keeping Assist System (LKAS)
Το LKAS διατηρεί τη θέση του αυτοκινήτου στη λωρίδα του παρέχοντας διορθωτική ροπή στο σύστημα διεύθυνσης όταν κρίνεται απαραίτητο – μειώνοντας σημαντικά την κόπωση του οδηγού και βοηθώντας στην πρόληψη ατυχημάτων.

Το σύστημα αναγνωρίζει τα όρια της λωρίδας μέσα στην οποία κινείται το όχημα καθώς επεξεργάζεται εικόνες από μία C-MOS camera, τοποθετημένη πίσω από το παρμπρίζ. Στη συνέχεια υπολογίζει τη βέλτιστη ροπή διεύθυνσης – ένα συνδυασμό ανθρώπινης παρέμβασης (ελάχιστο κατά 20%) και της διορθωτικής ροπής διεύθυνσης (μάξιμουμ κατά 80%) – για να διατηρήσει το όχημα στο κέντρο της λωρίδας. Ένα συνεχές ηχητικό σήμα θα ακούγεται όταν το όχημα πρόκειται να διασχίσει τη σήμανση της λωρίδας.