Hiroshima, 4 Φεβρουαρίου 2011.
Η συνολική παραγωγή του μοντέλου Mazda MX-5 από την Mazda Motor Corporation έφτασε τις 900.000 μονάδες την 4η Φεβρουαρίου 2011. Αυτή η διάκριση ήρθε 21 χρόνια και δέκα μήνες μετά την έναρξη παραγωγής της πρώτης γενιάς του Mazda MX-5 που πρωτοεμφανίστηκε τον Απρίλιο 1989. Το ΜΧ-5 αρχικά βραβεύτηκε από το Guinness World Records ως «Το διθέσιο σπορ αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο» όταν η παραγωγή έφτασε τις 531.890 μονάδες τον Μάιο του 2000. Το Guinness ανανέωσε το ρεκόρ όταν η παραγωγή πέρασε τις 700.000 και τις 800.000 μονάδες αντίστοιχα. Τώρα, η Mazda ζητάει από το Guinness World Records να ανανεώσει το ρεκόρ για τις 900.000 μονάδες.

Μεταξύ των δεκαετιών 1960 και 1970, αμέτρητα σπορ αυτοκίνητα πρόσφεραν δυναμική αυτοκίνηση ανοιχτού τύπου για οδηγούς με ελεύθερο πνεύμα. Στην δεκαετία του ’80, η Mazda αποφάσισε να επαναφέρει αυτό το πνεύμα με ένα roadster φτιαγμένο για μια νέα εποχή. Χρησιμοποιώντας τα τελευταία μηχανολογικά επιτεύγματα, η Mazda δημιούργησε το MX-5 και το παρουσίασε τον Φεβρουάριο του 1989 υπενθυμίζοντας ότι η οδήγηση μπορεί να είναι ακόμα διασκεδαστική παρά τις συνεχώς αυστηρότερες προδιαγραφές ασφάλειας και ποιότητας. Σήμερα, το ΜΧ-5 παραμένει το μακροβιότερο μοντέλο στην παγκόσμια πορεία της Mazda.
ΟΟ Nobuhiro Yamamoto, διευθυντής προγράμματος της τρέχουσας έκδοσης MX-5, είπε: «Από τότε που η Mazda εισήγαγε στην αγορά το πρώτο ΜΧ-5, έχουν μεσολαβήσει δύο πλήρεις ανανεώσεις καθώς και μία σειρά από άλλες αναβαθμίσεις. Η συνεχής επιτυχία του οφείλεται στην έντονη υποστήριξη που απολαμβάνει από τους fans σε όλο τον κόσμο. Προχωρώντας μπροστά θα προσπαθήσω να διατηρήσω ζωντανό το πνεύμα του ΜΧ-5 εξελίσσοντάς το ταυτόχρονα σε ένα αυτοκίνητο που θα αγαπηθεί από ακόμα περισσότερο κόσμο».
O Senior Managing Executive Officer του τμήματος εξέλιξης της Mazda, ο Seita Kanai, είπε: «Έχουν περάσει περισσότερα από 20 χρόνια από την γέννηση της πρώτης γενιάς του Mazda MX-5. Κατά την διάρκεια αυτής της εικοσαετίας, όχι μόνο η κοινωνία αλλά και τα ίδια τα οχήματα έχουν αλλάξει σημαντικά. Η ανταπόκριση στα περιβαλλοντικά προβλήματα και στην μείωση των φυσικών πρώτων υλών έχει γίνει πλέον απαραίτητη για όλες τις εταιρίες αυτοκινήτων. Σαν δείγμα της περιβαλλοντικής πολιτικής που ακολουθείται, η Mazda παρουσίασε πέρισυ τις νέες τεχνολογίες SKYACTIV. Τώρα, εστιάζουμε στην εξέλιξη μελλοντικών προϊόντων που θα περιλαμβάνουν αυτές τις τεχνολογίες. Πολλά από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στις SKYACTIV τεχνολογίες, όπως για παράδειγμα η σημαντική μείωση του βάρους, βασίζονται στην πολυετή προσπάθεια εξέλιξης του ΜΧ-5. Πράγματι, η βασική αρχή που βρίσκεται πίσω από τις τεχνολογίες SKYACTIV- δηλ. η παραγωγή fun-to-drive αυτοκινήτων- υιοθετείται πλήρως από το ΜΧ-5.
Ο Kanai συνεχίζει λέγοντας ότι «Με στόχο πλέον την παραγωγή ενός εκατομμυρίου μονάδων, η Mazda εστιάζει στην περαιτέρω εξέλιξη του ΜΧ-5. Θα τελειοποιήσουμε τον διασκεδαστικό του χαρακτήρα και θα ενδυναμώσουμε τα χαρακτηριστικά που αφορούν στην ασφάλεια και στο περιβάλλον. Εφ’ όσον η Mazda έγινε 91 ετών ήδη οραματιζόμαστε την 100η μας επέτειο. Στις χρονιές που θα ακολουθήσουν, σε συνδυασμό με την ευρεία βάση των οπαδών μας, θα συνεχίσουμε να δυναμώνουμε το ΜΧ-5 ως ένα σύμβολο της εταιρίας Mazda»