Σχεδιάζοντας το μέλλονΗ Citroën σε συνεργασία με το φημισμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα και την εταιρία λογισμικού EXA Corporation, κάλεσαν τους δευτεροετείς φοιτητές του φημισμένου τμήματος σχεδιασμού μέσων μεταφοράς του Royal College of Art (RCA) στο Λονδίνο, σε μία διπλή πρόκληση.

Συγκεκριμένα η πρόκληση αφορούσε το σχεδιασμό ενός εξαιρετικά συμπαγούς οχήματος που θα μπορούσε να εδραιώσει το στυλιστικό χαρακτήρα των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων της Citroën. Παράλληλα, οι νέοι σχεδιαστές έπρεπε να ικανοποιήσουν συγκεκριμένες αεροδυναμικές απαιτήσεις έτσι ώστε όχι απλά να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας, αλλά παράλληλα να εξασφαλίζεται η ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες καθώς και η μορφή να επικοινωνεί την αποδοτικότητα του συνόλου.
Το project ξεκίνησε τον περασμένο Οκτώβριο με την κριτική επιτροπή να απαρτίζουν εκπρόσωποι και από τα τρία μέρη (Citroën, ΕΧΑ και RCA). Νικητής αναδείχθηκε ο Heikki Juvonen με το . Πρόκειται για ένα μονοθέσιο όχημα που έχει δύο μικρούς τροχούς εμπρός, ενώ η καμπίνα του οδηγού βρίσκεται στο εσωτερικό του μεγάλου τοποθετημένου στο κέντρο τροχού.
Η δημιουργικότητα του Heikki Juvonen επιβραβεύτηκε με ένα 6μηνο συμβόλαιο συνεργασίας με το σχεδιαστικό κέντρο ADN της PSA στο Παρίσι.

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ένα φανάρι που μένει πάντα πράσινο..
Η αναμονή στο φανάρι αποτελεί μια βαρετή και συχνά αγχώδη διαδικασία, ή μήπως όχι; Ένας Σέρβος βιομηχανικός σχεδιαστής αποφάσισε να βάλει τέλος σε αυτή την αγχώδη διαδικασία. Ο Damjan Stanković, είχε μια απλή ιδέα, να χρησιμοποιήσει ένα σύστημα αντίστροφής μέτρησης. Το νέο φανάρι ονομάζεται EKO, για λόγους οικολογικούς όσο και οικονομικούς. Το φανάρι διαθέτει ένα ρολόι που μετράει τα δευτερόλεπτα που απομένουν μέχρι να ανάψει πράσινο. Μικρές κόκκινες φωτεινές μπάρες σβήνουν μία-μία μέχρι που ανάβει το πράσινο.
Καθαυτό τον τρόπο οι οδηγοί να έχουν τη δυνατότητα να σβήσουν τον κινητήρα τους όταν χρειάζεται να περιμένουν περισσότερο από 20δλ. Αποτέλεσμα είναι σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Το φανάρι Eko μειώνει το στρες των οδηγών, ενώ παράλληλα βελτιώνει τη ροή της κίνησης αφού οι οδηγοί προσαρμόζουν την ταχύτητα τους ανάλογα με τον χρόνο που χρειάζεται για να ανάψει το πράσινο.
Στο Σέρβο σχεδιαστή δόθηκε το διάσημο βραβείο Red Dot, που οργανώνεται από το Design Zentrum Nordrhein Westfalen που εδρεύει στο Essen της Γερμανίας. Η ιδέα του σχεδιαστή κατά κάποιο τρόπο προσφέρει τα οφέλη του συστήματος Stop&Start.;

Πάγος φτιαγμένος με τη βοήθεια του φωτός
Ένα καινοτόμο είδος ψυγείου που λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια, χρησιμοποιείται στην Αφρική. Αυτή η λύση εκτός των άλλων θα μπορούσε να αποδειχθεί και μία επιτυχημένη λύση για την διατήρηση των εμβολίων στις απομονωμένες περιοχές. Αυτό το φιλικό προς το περιβάλλον είδος ψυγείου αναπτύχθηκε από την Solaref, μία εταιρεία που βρίσκεται στο «Solar Valley», στο Savoie, της Γαλλίας. Το νερό εξατμίζεται κατά την διάρκεια της ημέρας και μετατρέπεται σε πάγο κατά την διάρκεια της νύχτας. Είτε σε υγρή είτε σε αέρια μορφή, το νερό διοχετεύεται συνεχώς μπρος και πίσω χωρίς τα μόριά του να διαρρέουν. Τέτοια ψυγεία μπορούν να διατηρούν την θερμοκρασία τους μεταξύ 2 έως 8 ° C για τρεις ημέρες χωρίς ήλιο, όταν η θερμοκρασία είναι 43 ° C κατά την διάρκεια της ημέρας και 34 ° C κατά την διάρκεια της νύχτας. Άλλο ένα βασικό πλεονέκτημα είναι ότι, αυτά τα φιλικά προς το περιβάλλον ψυγεία, είναι απολύτως αυτόνομα, και λειτουργούν χωρίς κινητήρα ή μπαταρίες, σε αντίθεση με εκείνα που λειτουργούν με φυσικό αέριο ή κηροζίνη. Η μόνη τους πηγή ενέργειας είναι η ηλιακή ακτινοβολία. Η μόνη συντήρηση που απαιτείται για τα Solaref ψυγεία είναι ο καθαρισμός του ηλιακού συλλέκτη τους. Το μόνο τους μειονέκτημα μπορεί να θεωρηθεί το κόστος τους: 6 600 € για τα μοντέλα των 90 λίτρων. Ορισμένες μονάδες έχουν ήδη εγκατασταθεί στη Σενεγάλη, το Τόγκο και την Μπουρκίνα Φάσο. Στόχος της Solaref για τα επόμενα τρία χρόνια είναι η παράδοση 500 μονάδων ετησίως.

Το τσιμέντο … στην υπηρεσία του περιβάλλοντος!
Κατά τη διάρκεια ενός έτους, η πόλη της Vanves κοντά στο Παρίσι, δοκίμασε ένα νέο τύπο σκυροδέματος σε έναν από τους δρόμους της. Το νέο αυτό υλικό έχει την ιδιότητα να καθαρίζει την ατμόσφαιρα. Πρόκειται πραγματικά για ένα μοναδικό πείραμα στη Γαλλία.Ο επιλεγμένος δρόμος, η οδός Jean Bleuzen, έχει ιδιαίτερη κίνηση: 14.000 έως 18.000 οχήματα περνούν από εκεί κάθε μέρα. Εξ’ ου και η απόφαση του νομαρχιακού συμβουλίου να θεσπίσει ένα καινούργιου τύπου τσιμέντο ώστε να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση. Το εν λόγω σκυρόδεμα περιέχει διοξείδιο τιτανίου, το οποίο διεγείρεται από τον ήλιο και λειτουργεί ως καταλύτης για την καταστροφή των ρυπογόνων μορίων, όπως είναι τα οξείδια του αζώτου. Αυτή η διαδικασία, ονομάζεται φωτοκατάλυση και παρέχεται από την εταιρία Ciments Calcia.

Παρά τα πολυάριθμα κτίρια, ο συγκεκριμένος δρόμος είναι ηλιόλουστος και καλά προστατευμένος από τους ανέμους. Αυτοί οι παράγοντες, σε συνδυασμό με την έντονη κυκλοφορία αυτοκινήτων συντελούν στην ρύπανση, προσφέροντας όμως παράλληλα και τις απαραίτητες συνθήκες για το συγκεκριμένο πείραμα.
Για την έρευνα, ο δρόμος χωρίστηκε σε δύο τμήματα 300 μέτρων, για 13 μήνες: το ένα τμήμα καλύφθηκε με κανονικό σκυρόδεμα, και το άλλο με το «πράσινο» τσιμέντο. Κατά τις ώρες που παρουσιάζονται τα μεγαλύτερα επίπεδα ρύπανσης, σημειώθηκε μείωση 40 έως 50 % στα οξείδια του αζώτου. Η μείωση αυτή παρατηρήθηκε σε έξι ημέρες, όταν δεν φυσούσε άνεμος και ο δρόμος ήταν καθαρός, δηλαδή, χωρίς λάδια, σημάδια από ολίσθηση ελαστικών, κλπ., αφού τέτοια στοιχεία μειώνουν την αποτελεσματικότητα του υλικού. Από τότε, το «πράσινο» τσιμέντο έχει μπει στους δημόσιους κήπους του Parcham στο Boulogne-Billancourt και σε μία αυλή σχολείου στο Bagnolet (και τα δύο κοντά στο Παρίσι).
Αν και τόσο η φωτοκατάλυση, όσο και οι βιομηχανικές της εφαρμογές έχουν τελειοποιηθεί, η εφαρμογή της τεχνολογίας αυτής εξαπλώνεται με αργούς ρυθμούς. Ο βασικός λόγος για αυτό είναι ότι οι τοπικές αρχές το βρίσκουν δύσκολο να πείσουν τους συμπολίτες τους, να εγκρίνουν οδικά έργα που οδηγούν σε μια αόρατη βελτίωση.