IMG_1768-EditΟι καταλύτες κάνουν θαύματα για το περιβάλλον, εγκλωβίζοντας τα τοξικά καυσαέρια από την εξάτμιση του αυτοκινήτου πριν εξέλθουν στην ατμόσφαιρα.

Παρόλα αυτά, οι καταλύτες συνήθως μειώνουν την απόδοση του αυτοκινήτου μειώνοντας δραματικά τη ροή των καυσαερίων. Ποια είναι η ιδανική λύση τότε;

Ο Σουηδός κατασκευαστής Koenigsegg πρωτοπόρησε, πατεντάροντας ένα καταλύτη ο οποίος φέρεται να ελευθερώνει περίπου 300 ίππους συγκρινόμενος με ένα συμβατικό setup, επιτρέποντας τα μοντέλα της εταιρείας να αποδίδουν πάνω από 1000 ίππους.

Αντί να χρησιμοποιεί απλά ένα καταλύτη τοποθετημένο μετά το turbo, η Koenigsegg χρησιμοποιεί έναν μικρό προκαταλύτη στην wastegate. Η βασική δίοδος του turbo μπορεί να είναι μπλοκαρισμένη κατά την εκκίνηση του κινητήρα, επιτρέποντας το turbo να ζεσταίνεται γρηγορότερα. Όταν ο κεντρικός καταλύτης έχει έρθει στη θερμοκρασία λειτουργίας του, μια βαλβίδα πίσω από το turbo μπορεί να ανοίξει, στέλνοντας τα καυσαέρια απευθείας στον κεντρικό καταλύτη αντί για τον προκαταλύτη.

Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι δεν υπάρχει μόνιμα κάποιος καταλύτης να εμποδίζει την εξάτμιση, βελτιώνοντας με αυτό τον τρόπο την ροή του αέρα και επιτρέποντας στην εταιρεία να ανεβάσει με ασφάλεια την πίεση, αρκετά ώστε να προσθέσει ακόμα 300 ίππους.

Αφαιρώντας απλά τον καταλύτη ενός οχήματος είναι ο ευκολότερος τρόπος να αποφύγουμε τον περιορισμό των καυσαερίων, αλλά αυτό είναι παράνομο παντού. Ευτυχώς για τον μέσο αγοραστή, καταλύτες υψηλής ροής (ελεύθεροι) υπάρχουν διαθέσιμοι για πολλά αυτοκίνητα, υποσχόμενοι να παρέχουν την καλύτερη επιλογή μεταξύ επιδόσεων και φιλικότητας προς το περιβάλλον.