Αυτή τη βδομάδα δοκιμάσαμε το VW Golf 1,2 TSI, που μας το παραχώρησε η
Volkswagen Μανδύλας
, αλλά δυστυχώς δεν το είχαμε όσο χρόνο θα θέλαμε, καθώς οι υπάλληλοι, ευγενέστατα μας ενημέρωσαν πως βάση της πολιτικής της εταιρίας, η δοκιμή έπρεπε να γίνει με αντιπρόσωπο μέσα στο αυτοκίνητο, και σε συγκεκριμένη διαδρομή.
Το Golf είναι ένα αυτοκίνητο που έχει φτάσει πλέον στην έκτη του γενιά κι έχει αγαπηθεί πολύ από τον κόσμο και κυρίως από το νεανικότερο κοινό καθώς ο σχεδιασμός του και το hatchback αμάξωμά του, παρέπεμπε, σε πιο νεανικές και γιατί όχι σπορ καταστάσεις.
Σύμφωνα με τον αντιπρόσωπο, το αυτοκίνητο ήταν καινούριο και ήμασταν οι πρώτοι που το οδηγούσαμε για test drive. Αυτό το γεγονός ήταν καλό και κακό ταυτόχρονα. Καλό γιατί το αυτοκίνητο δεν θα ήταν ιδιαίτερα καταπονημένο, αλλά κακό γιατί δεν μπορούσαμε να δούμε όλο το φάσμα της δύναμης του καθώς το αυτοκίνητο ήταν σε διαδικασία “στρωσίματος” και δεν έπρεπε να ξεπερνάμε της 4000 στροφές. Βέβαια αυτό που μπορέσαμε να δούμε ήταν πως ο κινητήρας τραβούσε από αρκετά χαμηλά, και οι επιδόσεις του δεν θύμιζαν καθόλου, ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο 1200 κυβικών εκατοστών. Η τουρμπίνα “άνοιγε” από τις 1800 στροφές και από τις 2000 στροφές και πάνω, η επιτάχυνση ήταν αντίστοιχη μεγαλύτερων μηχανικών συνόλων. Κάτι το οποίο βοηθάει τον κινητήρα να λειτουργεί με χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης είναι σίγουρα η κλιμάκωση του κιβωτίου σχέσεων, καθώς με την έκτη σχέση το αυτοκίνητο στις 3000 στροφές “γράφει” 140 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Στο θέμα της κατανάλωσης δεν μπορούμε να πούμε πολλά καθώς τα χιλιόμετρα που κάναμε ήταν λίγα και έπρεπε μέσα σε αυτά να δοκιμάσουμε διάφορους οδηγικούς τρόπους. Η εταιρία αναφέρει πως το αυτοκίνητο καταναλώνει 5,7 lt/100km, κατανάλωση την οποία σύμφωνα με τον αντιπρόσωπο που μας συνόδευε στην δοκιμή την επιτυγχάνουμε με έκτη σχέση και με περίπου 100-110 km/h. Για τα φρένα επίσης δεν μπορούμε να πούμε πολλά λόγω της σύντομης δοκιμής.
Η πρόσφυση του αυτοκινήτου είναι αρκετά καλή και σε αυτό σίγουρα βοηθάει η ύπαρξη ESP ακόμα και στην βασική έκδοση την οποία και δοκιμάσαμε. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ήταν εφοδιασμένο με ατσάλινους τροχούς διαστάσεων 195/65R15.
Εξωτερικά, το μόνο που θυμίζει το Golf της προηγούμενης γενιάς, είναι η συνολική σιλουέτα του αυτοκινήτου, αφού σχεδόν τα πάντα πάνω του είναι διαφορετικά. Νέα μάσκα και φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, νέοι προφυλακτήρες, καθώς και καθρέφτες. Επίσης η πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών είναι πιο κάθετη από της προηγούμενης γενιάς. Η VW έχει χρησιμοποιήσει περισσότερες “γωνίες” στο σχεδιασμό αυτής της γενιά καθιστώντας την γραμμή του αυτοκινήτου πιο επιθετική.
Εσωτερικά το αυτοκίνητο, έχει αρκετά καλή ποιότητα κατασκευής, πράγμα που καθιστά τους τριγμούς ανύπαρκτους στην καμπίνα των επιβατών. Παρόλα αυτά τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κάπως σκληρά, πράγμα το οποίο δεν βοηθάει το εσωτερικό του να ενθουσιάσει. Αυτό όμως που ενθουσιάζει, είναι ότι ο κινητήρας δεν ακούγεται μέσα στην καμπίνα, σχεδόν σε όλο το φάσμα των στροφών. Οι χώροι του αυτοκινήτου είναι πολύ καλοί τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω επιβάτες. Αυτό όμως που λείπει είναι το υποβραχιόνιο (ή “τεμπέλης”, όπως λέγεται στην καθημερινή”) Ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά ικανοποιητικός, και κάτω από την μοκέτα του κρύβεται ο εφεδρικός τροχός και τα απαραίτητα εργαλεία.
Ο πίνακας οργάνων είναι αρκετά ευανάγνωστος και εμπεριέχει μία οθόνη στο κέντρο του, η οποία φιλοξενεί το trip computer του αυτοκινήτου, απ’όπου ο οδηγός μπορεί να αντλήσει όποια πληροφορία επιθυμεί σχετικά με την κατάσταση του αυτοκινήτου. Το highlight του trip computer είναι ότι ακόμα και στην χειροκίνητη έκδοση του αυτοκινήτου δείχνει ποια σχέση χρησιμοποιούμε στο κιβώτιο ταχυτήτων και μας προτείνει την βέλτιστη, εμφανίζοντας ένα βέλος προς τα επάνω αν χρειάζεται να βάλουμε μεγαλύτερη σχέση, ή ένα βέλος προς τα κάτω, αν χρειάζεται να κατεβούμε σε μικρότερη.
Η βασική έκδοση που δοκιμάσαμε κοστίζει περίπου 19000€, ενώ δίνοντας 1000€ περισσότερα, φτάνουμε στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο είναι και το μέγιστο για τον συγκεκριμένο κινητήρα. Έτσι στην έκδοση που αγγίζει τα 20000€ το αυτοκίνητο, περιλαμβάνει σκληρότερη ανάρτηση, καλύτερα καθίσματα και ζάντες αλουμινίου.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Κυβισμός: 1197 (κ.εκ.)
Ιπποδύναμη: 105hp
Μέγιστη ροπή: 175 Nm
Τελική ταχύτητα: 190 χλμ/ώρα
Επιτάχυνση (0-100 χλμ/ώρα): 10,6 δευτερόλεπτα
Μέση κατανάλωση (μικτός κύκλος): 5,7 λίτρα / 100 χλμ
Μας άρεσε

+ Αθόρυβο εσωτερικό

+ Ικανοποιητικοί εσωτερικοί χώροι

+ Ζωηρός και οικονομικός κινητήρας

Δεν μας άρεσε

– Τιμή

– Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό

– Θα θέλαμε να υπάρχει τεμπέλης
– Η πολιτική της εταιρίας που δεν μας επέτρεπε μεγαλύτερο test drive

Φωτογραφίες