-Σημαντικές βελτιώσεις στην κατανάλωση καυσίμων και στην αυτονομία
– Μπορεί να διανύσει 650 χιλιόμετρα με μία φόρτιση – αυτονομία ισάξια με εκείνη ενός αυτοκινήτου που «καίει» βενζίνη
– Στόχος: μαζική παραγωγή το 2015
Η Hyundai Motor Company ολοκλήρωσε την κατασκευή του οχήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου επόμενης γενιάς – του ix35 FCEV – ενώ αναμένεται να ξεκινήσει τις δοκιμές την επόμενη χρονιά με απώτερο σκοπό την έναρξη της μαζικής του παραγωγής το 2015.

Το FCEV τρίτης γενιάς της Hyundai είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα κυψελών καυσίμου 100 kW και δύο δεξαμενές υδρογόνου (700 MB). Με την κατανάλωση στα 31 χιλιόμετρα ανά λίτρο, το SUV μπορεί να διανύσει 650 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση – αυτονομία ισάξια με εκείνη ενός αυτοκινήτου που «καίει» βενζίνη. Ο κινητήρας μπορεί να ξεκινήσει ακόμα και σε θερμοκρασίες της τάξης των -25°C.
Η αυτονομία του ix35 FCEV είναι βελτιωμένη κατά 55% σε σύγκριση με εκείνη του Tucson FCEV δεύτερης γενιάς που περιοριζόταν σε 370 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Το νέο μοντέλο φτάνει τα 31 χιλιόμετρα ανά λίτρο, γεγονός που μεταφράζεται σε βελτίωση της τάξης του 15% σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση.
Η κατασκευή ποσοστού άνω του 95% των βασικών συστατικών μερών του ix35 FCEV βασίστηκε σε κορεάτικη τεχνολογία και στη στενή συνεργασία με περίπου 120 τοπικούς κατασκευαστές ανταλλακτικών αυτοκινήτων. Ογκώδη τμήματα του συστήματος κυψελών καυσίμου περιορίστηκαν σε μέγεθος ούτως ώστε ο κινητήρας να προσεγγίζει σε συνολικό όγκο τους συμβατικούς κινητήρες βενζίνης.
Τα αυτοκίνητα υδρογόνου της εταιρείας που συμμετέχουν στο Hydrogen Road Tour που διοργανώνει το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ έχουν μέχρι τώρα καταγράψει περισσότερα από 2 εκ. χιλιόμετρα.
Η Hyundai Motor Company σχεδιάζει να διαθέσει περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων ix35 FCEV το 2012 και να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή του οχήματος το 2015.
Σύγκριση του νέου ix 35 FCEV (τρίτης γενιάς) και του Tucson FCEV (δεύτερης γενιάς)