Ο νέος κινητήρας 1.0L EcoBoost της Ford, που λανσαρίστηκε με μεγάλη επιτυχία με το Ευρωπαϊκό Focus, κατέκτησε τον τίτλο “Παγκόσμιος Κινητήρας της Χρονιάς” 2012 και μάλιστα με την υψηλότερη βαθμολογία από οποιονδήποτε άλλο κινητήρα στην ιστορία του θεσμού!
Ο μικρός, υψηλής τεχνολογίας 3-κύλινδρος κινητήρας κατέκτησε δύο ακόμα βραβεία: “Καλύτερος Νέος Κινητήρας” και “Καλύτερος Κινητήρας στην Κατηγορία Κάτω του 1.0L”, τα οποία απένειμε το περιοδικό Engine Technology International μετά από ψηφοφορία 76 συντακτών του ειδικού τύπου από 35 χώρες από όλο τον κόσμο.
Είναι η πρώτη φορά που η Ford κερδίζει τον τίτλο “Παγκόσμιος Κινητήρας της Χρονιάς” στην 13χρονη ιστορία του θεσμού. Επιπλέον, ο κινητήρας 1.0L EcoBoost συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία στην ιστορία των βραβείων.
«Ανεβάσαμε τον πήχη απίστευτα ψηλά όταν ξεκινήσαμε το σχεδιασμό του κινητήρα» δήλωσε ο Joe Bakaj, Ford vice president, Global Powertrain. «Θέλαμε να συνδυάζει εντυπωσιακή κατανάλωση, εκπληκτικές επιδόσεις, αθόρυβη λειτουργία και πολιτισμένο χαρακτήρα – και όλα αυτά από μία πολύ μικρή, 3-κύλινδρη μονάδα. Η ομάδα έδωσε λύση σε μία φαινομενικά ανέφικτη πρόκληση με μία συναρπαστική καινοτομία» πρόσθεσε ο Bakaj. «Έτσι γεννήθηκε ένας κινητήρας που άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού για τους βενζινοκινητήρες σε όλο τον κόσμο».
Ο Dean Slavnich, πρόεδρος του θεσμού βραβείων “Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς” και εκδότης του περιοδικού Engine Technology International δήλωσε: «Είναι μία νίκη που αρμόζει σε έναν πραγματικά ξεχωριστό κινητήρα».
Ο κινητήρας, μικρός για να χωρά στις διαστάσεις μιας κόλλας χαρτιού A4, σχεδιάστηκε στα τεχνικά κέντρα της Ford στο Ντάντον (Βρετανία) και στο Μέρκενιτς (Γερμανία). Κατασκευάζεται στα εργοστάσια της Ford στην Κραϊόβα (Ρουμανία) και στην Κολωνία (Γερμανία).
Ο 1.0L EcoBoost  χρησιμοποιεί υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας για άμεση απόκριση στις εντολές του γκαζιού από τις χαμηλές στροφές και για πλούσια ισχύ στις υψηλές. Λόγω της άρτιας κατασκευής του, ο υπερσυμπιεστής μπορεί να περιστραφεί με 248.000 στροφές ανά λεπτό.
Μεταξύ των καινοτομιών που ο νέος κινητήρας ενσωματώνει είναι:
  • Μία πολλαπλή εξαγωγής, χυτή στην κυλινδροκεφαλή, μειώνει τη θερμοκρασία των καυσαερίων ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη αναλογία καυσίμου-αέρα σε μία ευρύτερη γκάμα στροφών
  • Ένα μοναδικό μπλοκ από χυτοσίδηρο συνεισφέρει στην προθέρμανση του κινητήρα ταχύτερα από ένα συμβατικό αλουμινένιο μπλοκ περιορίζοντας κατά περίπου 50% την απαιτούμενη ενέργεια για την προθέρμανση για μείωση της κατανάλωσης
  • Δύο βασικοί ιμάντες κίνησης στον κινητήρα τοποθετούνται σε ‘μπάνιο’ λαδιού συμβάλλοντας στην πιο αθόρυβη και αποδοτικότερη λειτουργία του κινητήρα
  • Η ‘έκκεντρη’ διάταξη του στροφαλοφόρου άξονα μειώνει τους κραδασμούς καταργώντας την ανάγκη χρησιμοποίησης ενεργοβόρου αντικραδασμικού άξονα
Ο κινητήρας 1.0L EcoBoost έκανε το ντεμπούτο του φέτος στο Focus στην Ευρώπη και αργότερα μέσα στη χρονιά θα διατίθεται με τα C-MAX και B-MAX. Θα διατίθεται με μοντέλα της Ford στην Αμερική και σε Ασία και Αφρική από του χρόνου.
Το νέο Focus 1.0L EcoBoost 100 PS προσφέρει την καλύτερη κατανάλωση στην κατηγορία 4,8 l/100 km με εκπομπές CO2 109 g/km. Η έκδοση 125 PS καταναλώνει 5,0 l/100 km με εκπομπές CO2 114 g/km.
Στον πρώτο του πλήρη μήνα πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη, υπήρξαν περισσότερες από 4.700 παραγγελίες, που αποτελούν το ένα τέταρτο όλων των παραγγελιών Ford Focus στις 19 παραδοσιακές Ευρωπαϊκές αγορές της Ford. Η Ford Ευρώπης σκοπεύει να τριπλασιάσει την ετήσια παραγωγή οχημάτων εφοδιασμένων με αποδοτικούς βενζινοκινητήρες EcoBoost σε περίπου 480.000 μέχρι το 2015, από τις 141.000 μονάδες το 2011, εκτιμώντας ότι από αυτά πάνω από 300.000 αυτοκίνητα θα εφοδιάζονται με τον 1.0L EcoBoost κινητήρα.
Το βραβείο “Παγκόσμιος Κινητήρας της Χρονιάς” απονέμει μία ομάδα 76 διακεκριμένων δημοσιογράφων του ειδικού τύπου από 35 χώρες από όλο τον κόσμο. Η κριτική επιτροπή αξιολογεί τομείς όπως οδηγησιμότητα, επιδόσεις, οικονομία, αθόρυβη λειτουργία και επιτυχημένη εφαρμογή προηγμένης τεχνολογίας. Η δημοτικότητα του 1.0L EcoBoost του χάρισε κατά 28% περισσότερους βαθμούς από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή και την υψηλότερη βαθμολογία από οποιονδήποτε άλλο κινητήρα στην ιστορία του θεσμού.
«Το γεγονός ότι μία τρικύλινδρη μονάδα κινεί ένα όχημα όπως το Ford Focus με τέτοια ευκολία αποδεικνύει ότι το μέλλον είναι πολύ ελπιδοφόρο για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης» δήλωσε ο Slavnich του περιοδικού Engine Technology International. «Η ισχύς, η απόκριση και η πολύ καλή κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες είναι η ‘κορυφή του παγόβουνου’ όταν πρόκειται για το συγκεκριμένο κινητήρα και γι αυτό που προσφέρει στους οδηγούς σήμερα. Συγχαρητήρια στη Ford!»
Υπήρξαν και άλλα εγκωμιαστικά σχόλια:
«Αν το downsizing είναι το μέλλον, τότε δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από αυτό τον κινητήρα. Ίδια ισχύς με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6L που αντικαθιστά και υψηλότερη ροπή για αναβαθμισμένη οδηγησιμότητα» δήλωσε ο Βρετανός δημοσιογράφος John Simister.
«Με καλή ροπή στις χαμηλές στροφές αυτός ο high-tech τρικύλινδρος turbo προσφέρει τις επιδόσεις ενός μικρού turbo diesel, αλλά χωρίς το θόρυβο και τους κραδασμούς» δήλωσε Christophe Congrega του Γαλλικού L’Automobile Magazine.

Όλες οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 σε g/km προέρχονται από επίσημες δοκιμές σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 93/116/EC. Οι αναφερόμενες τιμές κατανάλωσης βασίζονται στην Ευρωπαϊκή Οδηγία Οικονομίας Καυσίμου EU 80/1268/EEC και διαφέρουν από τα αποτελέσματα κατανάλωσης του κύκλου οδήγησης σε άλλες περιοχές του κόσμου.