Μετά από ένα μεγάλο διάλειμμα, το Driving Life επανέρχεται με ακόμη μία δοκιμή υβριδικού. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους κυρίους Παππά Γεώργιο και Λιάλιο Στυλιανό καθώς και την Honda Σαρακάκης Α.Ε. που μας παραχώρησαν το αυτοκίνητο για 2 ημέρες, ώστε να μπορέσουμε να το περιεργαστούμε λεπτομερώς και να δούμε πως τα καταφέρνει στην καθημερινότητα.

Με μια βιαστική ματιά κάποιος ίσως να μην παρατηρήσει κάποια διαφορά με το συμβατικό Jazz. Δίνοντας όμως λίγο περισσότερη προσοχή στις λεπτομέρειες  παρατηρούμε ότι διαφορετική είναι η μάσκα η οποία θυμίζει κάτι λίγο τον “μεγάλο αδερφό” του Jazz, το Honda Civic της προηγούμενης γενιάς λόγο του κεντρικού της τμήματος που μοιάζει με ένα υπερμεγέθες φανάρι. Επίσης το Jazz δανείζεται τους προβολείς του άλλου “μεγάλου αδερφού” του, το επίσης υβριδικό Insight. Τα πίσω φωτιστικά τμήματα αποτελούνται από έναν συνδυασμό κλασσικών λαμπτήρων και LED. Το μόνο σημείο όμως που τονίζει την ιδιαιτερότητα του Jazz Hybrid σε σχέση με τα υπόλοιπα Jazz είναι το λογότυπο HYBRID στην πόρτα του χώρου αποσκευών και στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας το χρώμα του, καθώς το χρώμα Fresh Lime Metalic διατίθεται αποκλειστικά αποκλειστικά στην  υβριδική έκδοση του μοντέλου.

Εκτός από αυτές τις λεπτομέρειες εξωτερικά το αυτοκίνητο είναι το κλασσικό Jazz που όλοι έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στους δρόμους. Αξίζει να σημειωθεί πως σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού του υβριδικού Jazz οι καθρέφτες και οι χειρολαβές είναι βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος, αλλά και πως τα πίσω παράθυρα όπως και της πόρτας του χώρου αποσκευών είναι υψηλής σκιάσεως (φιμέ).

 

Στο εσωτερικό βρίσκουμε το γνωστό σαλόνι του συμβατικό Jazz με κάποιες μικρές τροποποιήσεις κυρίως στον πίνακα οργάνων.

Στην υβριδική έκδοση, το κοντέρ αλλάζει απόχρωση ανάλογα με το πόσο οικολογικά οδηγούμε μεταξύ των χρωμάτων πράσινο και μπλε. Όταν ο φωτισμός είναι πράσινος το αυτοκίνητο μας δείχνει πως οδηγούμε οικολογικά, ενώ αν επιταχύνουμε ή φρενάρουμε απότομα, ο φωτισμός γίνεται μπλε, ενημερώνοντάς μας ότι πλέον ο τρόπος οδήγησης που εφαρμόζουμε είναι αντι-οικολογικός.

Στη θέση του δείκτη βενζίνης πλέον βρίσκουμε άλλη μια ένδειξη, γνώριμη από τα  υβριδικά Insight και CR-Z, η οποία μας υποδεικνύει τον τρόπο λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα. Όταν η βελόνα βρίσκεται προς τα αριστερά σημαίνει πως ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σαν γενήτρια η οποία φορτίζει τα στοιχεία της μπαταρίας του αυτοκινήτου, ενώ όταν βρίσκεται στα δεξιά τότε υποβοηθά στην κίνηση του οχήματος. Τέλος κάτω από την ένδειξη της στάθμης καυσίμου, υπάρχει μία μικρή οθόνη η οποία μας ενημερώνει για την σχέση που έχουμε επιλεγμένη στο αυτόματο CVT κιβώτιο ταχυτήτων.

Στην κεντρική κονσόλα βρίσκουμε τα ίδια χειριστήρια για τον κλιματισμό, και το ίδιο ηχοσύστημα με την μόνη διαφορά ότι στο Jazz Hybrid φωτίζονται με μπλε χρώμα και λευκά γράμματα. Επίσης υπάρχει και το διπλό ντουλαπάκι του οποίου το ένα μέρος βρίσκεται στο πάνω τμήμα της κονσόλας και το άλλο σε πιο κλασσική θέση στο κάτω τμήμα της κονσόλας.

Αριστερά του τιμονιού βρίσκεται ανάμεσα σε άλλους διακόπτες και ο διακόπτης ECO ο οποίος αλλάζει την συμπεριφορά  του κινητήρα ώστε να είναι πιο οικονομικός.

Τα καθίσματα είναι αρκετά άνετα χωρίς όμως να εντυπωσιάζουν με την πλευρική στήριξή τους. Τα πίσω καθίσματα διαθέτουν και υποδοχές isofix και την τεχνολογία Magic Seats η οποία επιτρέπει να διαμορφώσουμε τον χώρο αποσκευών είτε σε έναν ενιαίο επίπεδο χώρο φόρτωσης ρίχνοντας τις πλάτες, είτε να τον χωρίσουμε κάθετα σε 2 τμήματα σηκώνοντας το κάτω μέρος τον καθισμάτων.

Ο χώρος αποσκευών δεν εντυπωσιάζει από μόνος του αφού μόλις που ξεπερνά τα 200 λίτρα (223 για την ακρίβεια), αλλά ρίχνοντας τις πλάτες των πίσω καθισμάτων φτάνει το άκρως ικανοποιητικό νούμερο των 722 λίτρων.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου υπάρχουν πολύ χώροι για μικροαντικείμενα, με κάποιους από αυτούς να είναι ανάμεσα στα μπροστά καθίσματα, στις πόρτες, οι οποίες έχουν και θήκες για μπουκάλια, αλλά και στην κεντρική κονσόλα, μπροστά από τους αεραγωγούς δεξιά – αριστερά, με τις τελευταίες να είναι πολύ πρακτικές, καθώς βρίσκονται σε απόσταση άμεσης χρήσης αλλά και ορατότητας.

Αρκετά πρακτική είναι και η θέση όλων το χειριστηρίων η τοποθέτησή τους μοιάζει πάρα πολύ με την πολύ πρακτική τοποθέτησή τους στο CR-Z. Το τιμόνι με τα χειριστήρια είναι ένα  ακόμα από τα στοιχεία που μοιράζεται το Jazz με το CR-Z, με την διαφορά ότι πλέον έχει και χειριστήρια για αλλαγή ταχυτήτων (paddle shifts) λόγω της δυνατότητας χρήσης του αυτόματου CVT κιβωτίου και ως σειριακό. Μία έλλειψη στο πρακτική όψη του σαλονιού είναι η έλλειψη υποβραχιονίου στο κάθισμα του συνοδηγού, η οποία όμως διορθώνεται με την τοποθέτηση του μεγαλύτερου υποβραχιονίου με αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα στα καθίσματα που προσφέρει η Honda ως αξεσουάρ.

Κάτω από το καπώ βρίσκουμε τον γνώριμο 1300άρι κινητήρα τεχνολογίας IMA που συνδυάζεται με το επίσης γνώριμο ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιείται και στο Insight. Οι 98 ίπποι του κινητήρα δείχνουν να δυσκολεύονται να κινήσουν γρήγορα το Jazz, ίσως λόγω του αυξημένου βάρους του το οποίο αγγίζει τα 1200 κιλά. Η ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα γίνεται ευχάριστα εμφανής σε ανηφόρες και προσπεράσεις, αφού όμως ο οδηγός προσαρμοστεί με τη λειτουργία του CVT. Οι επιδόσεις του Jazz βέβαια είναι αναμενόμενες, καθώς η μελέτη κατά την κατασκευή αυτού του μοντέλου ήταν για χρήση κυρίως στο αστικό περιβάλλον. Τα κιλά του αμαξώματος επίσης βρίσκονται σε λογικά πλαίσια για υβριδικό αυτοκίνητο, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας και κυρίως οι μπαταρίες δείχνουν την αρνητική τους μεριά σε αυτό τον τομέα.

Δυστυχώς εκτός από τις επιδόσεις το αυξημένο βάρος δείχνει τα δόντια του και στην κατανάλωση, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες ακόμα και του συστήματος “Start&Stop” με το οποίο είναι εφοδιασμένο, καθώς τις 2 ημέρες που είχαμε το αυτοκίνητο η κατανάλωση ήταν πάνω από τα επίσημα νούμερα και κυμαίνονταν στα επίπεδα των 6 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα.

Εμπρός δίσκοι
Πίσω δίσκοι

Την επιβράδυνση του αυτοκινήτου αναλαμβάνουν οι εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι 262 χιλιοστών και οι πίσω απλοί δίσκοι 260 χιλιοστών, οι οποίοι ανταποκρίνονται και με το παραπάνω στην δουλειά τους, αφού πατώντας τα φρένα, το αυτοκίνητο σου αφήνει την εντύπωση ότι έριξες κάποια άγκυρα. Κατά το φρενάρισμα τα επίπεδα της σταθερότητας βρίσκονται πολύ ψηλά και το ABS κάνει άψογα την δουλειά του, παρεμβαίνοντας μόνο όταν και όσο πρέπει.

Η σκληρότητα των αναρτήσεων είναι πολύ χαμηλά πράγμα το οποίο βοηθάει στην βελτίωση της άνεσης κατά την κίνηση με μικρές ταχύτητες, αλλά δίνει μεγάλες κλίσεις σε στροφές στις υψηλότερες ταχύτητες και κάποια σημάδια πλεύσης στις ευθείες. Το αποτέλεσμα της χρήσης αυτής της σκληρότητας σε συνδυασμό με τα ελαστικά, που προσανατολίζονται στην οικονομία, μειώνουν τα περιθώρια πρόσφυσης, χωρίς όμως το αυτοκίνητο να τρομάζει αν οδηγείται με ήρεμο και φυσιολογικό ρυθμό και τρόπο.

Τέλος στο θέμα που που απασχολεί τους περισσότερους υποψήφιες αγοραστές, μπορούμε να πούμε πως το Honda Jazz Hybrid είναι ένα από τα φθηνότερα, αν όχι το φθηνότερο υβριδικό αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς. Η χαμηλότερη τιμή που μπορεί κάποιος να το αποκτήσει είναι στα 17400€ στην έκδοση Comfort, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (Elegance) και κοστίζει 1000€ περισσότερα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά:

Κυβισμός: 1339 (κ.εκ.)
Ιπποδύναμη: 88 hp (Βενζινοκινητήρας) / 14 hp (Ηλεκτροκινητήρας) / 98 hp (Συνδυασμένη)
Μέγιστη ροπή: 121 Nm (Βενζινοκινητήρας) / 78.4 Nm (Ηλεκτροκινητήρας)
Τελική ταχύτητα: 175 χλμ/ώρα
Επιτάχυνση (0-100 χλμ/ώρα): 12,2 δευτερόλεπτα
Μέση κατανάλωση (μικτός κύκλος): 4,5 λίτρα / 100 χλμ
Ρύποι CO2 (gr/km): 104
Μας άρεσε:
+ Ποιότητα κατασκευής
+ Άνετο σαλόνι
+ Αίσθηση τιμονιού
Δεν μας άρεσε:
– Αδυναμία κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά
– Αντίδραση του CVT σε γρήγορες επιταχυνσεις
– Κατανάλωση
Φωτογραφίες:

 [slideshow post_id=”1642″]